Etiketter

, , , , , , , , , ,

Bilden nedan tog jag från Google, det är alltså inte jag eller min bild.

När jag var hos min husläkare för att få en remiss skickad för en gbp-operation frågade han många frågor.
Han frågade om jag hade många bristningar, och var.

Jag svarade att jag hade det, speciellt på magen – för det har jag. Jag kommer även ihåg första gången jag såg att jag hade fått en bristning på magen och hur jävligt ”den” kliade. Jag kommer inte ihåg exakt hur gammal jag var, men runt 15-16 år var jag nog.

Jag tror jag aldrig har blivit ”avskräckt” av bristningar som mina vänner är/var. Jag hade ju bristningar på magen, så att bli gravid var inga problem för mig.

Men nu skäms jag.
Jag har hela magen och höfter fulla med bristningar. Några få vid bröstet in mot armhålan, men det är inga som stör, de som stör är de på magen.

De bleknar, OM jag solar bort de. Men problemet är att jag aldrig solar och speciellt inte utan något på magen. När jag har varit utomlands och haft bikini på mig har jag alltid haft något på magen och ALDRIG badat. De blir ju inte blekta då.

Vad jag fasar över är att jag är så himla rädd om jag skulle bli gravid, och göra mitt första ultraljud. De två värsta sakerna jag tänker på är:

1) För att visa min randiga mage.
2) för att visa den för min sambo. (detta har jag aldrig gjort i tänt ljus, för jag är rädd att han aldrig mer ska tända på mig.)

Jag har aldrig haft problem med dom innan jag blev tillsammans med min pojkvän, för jag har aldrig varit i behov av att visa mig naken för någon.en efter det har jag varit noga med att inte visa min mage för honom eller någon annan.

När jag pratade med läkaren frågade han om jag hade bristningar på magen, och jag sa att det var mitt värsta ställe. Han frågade varför jag hade dem, om jag visste. Och jag svarade att min hud antagligen inte hängde med i min viktuppgång. Han sa då att det kan vara så, men oftast är det ärftligt. Och jag vet inte vad jag ska tro. Men om jag ser på min familj så har alla bristningar. Mamma, broren och min pappa. De är heller inte lika stor som jag, kanske pappa, men inte med längden och vikten jag har.

Har ni bristningar? Hur tänker ni om de? Vart har ni mest bristningar på kroppen?

20121203-190751.jpg
Helt okej om man är gravid, men när man inte har varit i närheten av det vet jag inte hur jag ska känna inför att ha en mage som denna.

20121203-190833.jpg