Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Jag sitter och kikar på mina gamla inlägg nu.
Jag hittar DETTA , och jag inser hur otroligt lycklig jag är nu – efter operationen.

Jag kan verkligen inte begära mer.
Jag har varit ledsen, tänkt på att jag ångrar operationen, varit deppig för man ser ingen skillnad på -20 kilo men nu, när jag läser mina gamla inlägg… Jag är så otroligt tacksam för denna chansen jag har fått. Att bli normalviktig, att slippa vara en av alla som har stor chans till att dö i förtid, få massvis med sjukdomar och att kanske någon dag älska mig själv och kroppen på samma sätt. Att jag kanske kan se på min kropp och tänka – ja, du är inte så dum Sara.

Jag vet att jag aldrig kommer att gå i bikini på stranden, och det gör inget. Det är inte det jag vill, visa mig framför andra. Jag vill bara vara bekväm med mig själv och min kropp framför min sambo, slippa gömma kroppen i stora tröjor och koftor hela tiden. Jag vill slippa tänka hela tiden på att jag ska hålla in magen, att folk viskar om mig och min kropp och att barnen som skrattar där skrattar åt mig?!

Jag är på god väg, jag vet det – jag känner det.
Jag har varit glad när jag sett mig själv i spegeln, att jag ser att magen minskar för varje vecka som går. Att jag kan böja mig ner utan att tappa andan eller att det gör ont och blir helt röd i ansiktet.

Bild 2013-05-28 kl. 21.31 #3