Etiketter

, ,

Någon frågade om mina tatueringar, så tänkte ta upp det i ett inlägg.

Jag har två tatueringar. (3 sittningar) och har så många fler jag ska göra. Måste bara få pengar till det! MÅSTE alltså börja spara!

Min första gjorde jag 2 dagar efter min 18-års dag. Pappa är grymt emot tatueringar, så inga innan dess! 😉
Denna var otrolig spontan. Hade inget motiv och fick tid dagen efter. Så jag gjorde mitt stjärntecken. Stenblocken.

20121205-212349.jpg
Jag ångrar den inte, men jag måste verkligen tatuera in den i något annat. Den ser så ensam ut.

Min andra, var väldigt planerad. Ville ha min syster på underarmen, och bad en vän rita upp en bild till mig. Jag vill inte ha ett ”vanligt” porträtt utan bara konturerna. Min vän är grymt duktig, så fick en fin bild tillbaka. Hade en vän som jobbade på en studio, som renommerade deras bästa tatuerare och så blev det.

20121205-212622.jpg
Nygjord och nöjd.

Efter ett tag tyckte jag min syster såg ensam ut, så jag letade efter en text som skulle stå under. Men jag hittade ingen. Lyssnade i denna stunden på ”vår” låt. Och det är verkligen världens finaste. Joakim Thåström – Monolog. Jag satte ihop en text av meningarna i låten och tatuerade runt hela underarmen. Bara att sätta dit mallen tog 2 timmar! Pilligt och trixigt.

20121205-212840.jpg

20121205-212857.jpg

När jag hittar dig syster att par vingar skall du få. Vi lyfter mot ett luftslott för två. Flyger över de stigar jag renat med gråt, och jag lär dig mitt hemliga språk.


Jag saknar min syster varje dag. Hon gick bort 2007, efter en lång tid kämpande med drogerna. Det är en så himla tragiskt och sorglig historia. Jag hatade allt och alla. Speciellt socialen. Och jag har fortfarande inte slutat hata de för de ej tog min systers rop på allvar. Jag har starka åsikter om droger, och det är en sak jag verkligen hatar mest av allt på denna jorden. Vill såklart inte gå in på det speciellt mycket, men att förlora sig syster, och framför allt son bästa vän vid så ung ålder är inget lätt. Jag kommer aldrig sluta tänka på det eller sakna henne.